TV hibabejelentés

Mindenkivel előfordul, hogy olyan hibát észlel, amit saját maga is meg tud javítani, csupán apróbb műveletekkel. Kérjük, mielőtt ügyfélszolgálatunkat vagy szerelőt hívnál, végezz el néhány ellenőrzést, és próbáld meg elhárítani az adódó hibát, hogy időt és pénzt spórolhass meg. Az alábbi menüpontokban néhány gyakran előforduló hibalehetőség okát és lehetséges elhárítási módját írtuk le , hogy minél előbb újra élvezni tudd megszokott, magas színvonalú szolgáltatásunkat.

Amennyiben az általad észlelt hiba nincs a felsoroltak között, illetve a javasolt megoldások nem segítenek annak elhárításában, kérjük, hívd telefonos ügyfélszolgálatunkat a Magyar Telekom hálózatából díjmentesen hívható 1412-es telefonszámon.


IPTV

1. Nincs LED-kijelzés az elülső oldalon, nincs hálózati kapcsolat.

Ellenőrizd, hogy a kábeleket helyesen csatlakoztattad-e a készülékekhez!

 

2. Nincs kép a képernyőn.

Kapcsold be a készüléket, és ellenőrizze, hogy a SCART-kábel helyesen van-e csatlakoztatva a készülékhez!

 

3. Nincs hang.

  • Ellenőrizd a csatlakozásokat!
  • Növeld a hangerőt!
  • Nyomd meg még egyszer a némítás (mute) gombot!
  • Ha RCA-csatlakozót használsz, ellenőrizd a csatlakozást, hogy az rendben van-e, és illeszkedik-e a készülékhez!
  • Állítsd a tévé hangerő-szabályozóját középre, ellenőrizd, hogy nincs elnémítva (mute) a készülék!
  • Állítsd a vevőegységen középre a hangerőt, ellenőrizd, hogy nincs elnémítva (mute) a készülék!
  • Kapcsold ki, majd be a IPTV-vevőegységet! A ki- és bekapcsolás között várj 20 másodpercet!

 

4. A távirányító nem működik.

  • Irányítsd a távirányítót a vevőegységre!
  • Ellenőrizd, hogy az elemek helyesen vannak-e betéve, illetve cseréld újra!

 

5. A tévé képernyőjén nincs adás, és az internetkapcsolat is megszakadt, valamint a digitális elosztó Power és DSL LED zöld színnel világít, de az Internet LED sötét.

Ellenőrizd az áramellátást (220 V-os hálózat)!

 

6. A tévé képernyőjén nincs adás, és az internetkapcsolat is megszakadt, a digitális elosztó Power LED zöld színnel világít, de a DSL LED nem világít.

Ellenőrizd az ADSL-kábeleket, a szűrőt (splitter) és azok csatlakozási pontjait!

 

7. A tévé képernyőjén van adás, de internetkapcsolat nincs, a digitális elosztó Power és DSL LED zöld színnel világít, de az Internet LED sötét.

Ellenőrizd az internetcsatlakozáshoz használt felhasználónevet és jelszót!

 

8. A tévé képernyőjén nincs adás, de az internetkapcsolat rendben van.

  • Ellenőrizd, hogy a digitális elosztó és a IPTV-vevőegység csatlakozása megfelelő-e!
  • Kapcsold ki, majd be a digitális elosztót, majd a vevőegységet!
  • A ki- és bekapcsolás között várj 20 másodpercet!
  • Ellenőrizd a vevőegység és a tévé csatlakozását (SCART-, RCA- vagy HDMI-csatlakozás)!
  • Ellenőrizd, hogy a tévé a megfelelő csatornán van-e! Állítsd át a csatornát a SCART-, RCA vagy HDMI-bemenetre!
  • Ha az IPTV-vevőegység Power LED pirosan világít, be kell kapcsolni a készüléket.

 

9. A WLAN-csatlakozás nem működik.

Ellenőrizd, hogy a digitális elosztó WLAN LED világít-e! Ha nem, végezd el a megfelelő konfigurációs beállításokat a használati útmutató alapján! Ha világít, ellenőrizd a csatlakozáshoz használt eszközt!

 

10. Ha bármilyen hibát tapasztalsz a tévé képernyőjén:

  • Ellenőrizd, hogy a digitális elosztó és a vevőegység csatlakozása megfelelő-e
  • Áramtalanítsd az egész TV-rendszert (TV, digitális elosztó és vevőegység), majd
  • 20 másodperc várakozás után kapcsold be elsőnek a digitális elosztót, majd 3 perc múlva a vevőegységet és a TV-t!

 

11. Az IPTV távirányítójának használata során nem reagál a vevőegység.

A távirányító bal felső sarkában lévő LED-ek segítségével ellenőrizheted, hogy készüléked milyen módban üzemel éppen (TV vagy STB mód).

 

12. A teletextet nem lehet kikapcsolni.

Nyomd meg a „Kilépés a menürendszerből” gombot!


Kábel TV

Analóg Kábel TV

1. „Hangyák háborúja” jelenséget észlel - se kép, se hang, csak mákos a képernyő

  • Ellenőrizd, hogy az antenna-csatlakozó nem csúszott-e ki véletlenül a TV-ből, videóból vagy a fali aljzatból.
  • Vizsgáld át ezeket a pontokat, győződj meg a csatlakozó kábel megfelelő illesztéséről. Ha több tévékészüléked van, nézd meg, hogy a többin is jelentkezik-e a hiba, vagy videón kapcsolgatva az adásokat is rossz-e a kép.
  • Ha minden rendben van, és nem változik a kép, hívj bennünket.

 

2. Az egész épületben (lakótömb) nincs vétel:

  • Ellenőrizd (szomszédaid segítségével), hogy rendben van-e az épület közös áramellátását biztosító villanyóra és biztosíték /kismegszakító.
  • Kérdezd meg szintén kábeltévé előfizető szomszédaid, hogy náluk van-e vétel, ugyanis ha a válasz igen, akkor a legtöbb esetben, a lakásban van a hiba. Ha ezek hibátlanok, működnek, és mégsem tudtok tévézni, hívj bennünket.

 

3. Rossz minőségű a vétel:

Ellenőrizd, hogy azoknál a szomszédoknál is jelentkezik-e a probléma, akik szintén kábeltévé előfizetők, vagy hogy a videó áram alatt van-e. Gondold át újból, hogy melyik csomag előfizetője vagy, és mely adók vannak abban a csomagban.

 

4. Csak néhány csatorna képe nézhetetlen:

  • Ellenőrizd, hogy tévékészüléke alkalmas-e valamennyi sáv vételére.
  • Ha igen, akkor a következő a probléma: a fali aljzatot, a videót és a Tévékészüléket összekötő kábel árnyékolása a gyakori mozgatás következtében megsérülhet, nem érintkezik tökéletesen. Az árnyékolás a dugasz szerelésekor is megsérülhet. Ennek következtében csak néhány csatorna adása élvezhetetlen, "szellemképes".
  • A kábel mozgatásával, ismételt szerelésével, a kábel cseréjével a probléma megszűnik.

 

5. Csak néhány csatorna hiányzik:

  • Kérjük, ellenőrizd televíziód programozását. Megtörténhet, hogy valaki a családból más programhelyre kívánta áthelyezni az adót, de sikertelenül.
  • Újra kellene programozni a televíziót (megkeresni a hiányzó adókat), ehhez segítségül használhatod a honlapunkon megtalálható csatornakiosztás csatorna/frekvencia értékeit.

 

6. Csak hang van, sötét a képernyő, vagy kép van, de hang nélkül, esetleg se kép se hang.

Amennyiben a készüléket megfelelő módon csatlakoztattad a hálózati aljzathoz, és a készülék nem működik, szerelőhöz kell fordulnod, mert a készülék hibásodott meg.

Hibajelenség
A hiba lehetséges oka A hiba elhárításának módja
A digitális csatorna helyén "Ennek a csatornának ön jelenleg nem előfizetője" vagy „Kártya nincs behelyezve” hibaüzenet jelentkezik. A dekódoló kártya nincs, vagy fordítva van behelyezve a Set Top Boxba. A dekódoló kártya meglétének illetve helyes pozíciójának ellenőrzése, hiba esetén megfelelő behelyezése. Amennyiben ilyen hiba merült fel a kártya megfelelő behelyezése után néhány perccel indul újra a szolgáltatás.
Az Set Top Box készüléked az aktuális hónap 10. napjáig egyáltalán nem (vagy csak rövid ideig) volt bekapcsolva. Hagyd a Set Top Boxot bekapcsolt állapotban és várj kb. 15 percet, az előfizetett csatornák ezután újra láthatóak lesznek.
A digitális csatornáknak nincs hangja. A Set Top Box némított állapotban, esetleg a hangerő 0 állapotában van. Nyomd meg a hangerő gombot a Set Top Box távirányítódon.
A Scart kábel nincs tökéletesen csatlakoztatva a Set Top Boxba vagy a tévékészülékbe. Ellenőrizd a csatlakozásokat (húzd ki, majd dugd vissza).
A Scart kábel tönkrement a tévékészüléken és/vagy a Set Top Boxon. Amennyiben van másik Scart bemenet a tévékészüléken, azt kell igénybe venni. (Így könnyen eldönthető, hogy TV vagy Set Top Box hiba merült-e fel).
A digitális csatornákon nincs kép. A Scart kábel nincs tökéletesen csatlakoztatva a Set Top Boxba vagy a tévékészülékbe. Ellenőrizd a csatlakozásokat (húzd ki, majd dugd vissza).
A Scart kábel tönkrement a tévékészüléken és/vagy a Set Top Boxon. Amennyiben van másik Scart bemenet a tévékészüléken, azt kell igénybe venni (így könnyen eldönthető, hogy TV vagy Set Top Box hiba merült-e fel).
Tévékészülék nem kapcsol át automatikusan AV-re. A Set Top Boxon nem a megfelelő Scart aljzatba van bedugva a kábel. Ha korábban működött ez a funkció, úgy a Set Top Boxon a TV feliratú (alsó) Scart aljzatba át kell dugni a kábelt. Egyes tévékészülékek nem alkalmasak az automatikus átkapcsolás funkcióra.
Néhány program nem jön be egy adott digitális csomagból. A Set Top Box csatorna szerkesztés menüpontja alatt kitörölted a programo(ka)t. A kitörölt csatornát a következő módon lehet visszaállítani: Főmenü/csatornaszerkesztés/kihagy almenüben a törölt csatorna melletti jelölő „x” törlésével
Ha valamennyi beállítását törölni szeretnéd, a Főmenü / Gyári beállítások menüpontjával a Set Top Box újrahangolható.
Nem reagál a Set Top Box a távirányítóra Lemerült az elem vagy meghibásodott az távirányító. Azt, hogy a távirányító vagy a Set Top Box készülék hibásodott meg, eldöntheted, ha a Set Top Box előlapi kezelőszerveivel próbál csatornát váltani – ha ez működik, úgy a távirányító a hibás. Cseréld ki az elemeket, ha továbbra sem működik, jelentsd a hibát ügyfélszolgálatunkon.

Sat TV

1. A dekóder nem talál csatornákat.

  • Kérjük, ellenőrizd, hogy az antennakábel a csavaros csatlakozóval megfelelően van-e a beltéri egységre csatlakoztatva. (ADB egység esetén az „antenna” feliratú csatlakozóra, INTEK egység esetén a felső, „dish input” feliratú csatlakozóra.)
  • Amennyiben itt nem találsz hibát és lehetőséged van rá, kérjük, szemrevételezéssel ellenőrizd, hogy az antennán nem lát-e rendellenességet. (Deformálódott antennatükör, letörött fejtartó, lógó antennakábel, az antenna elé került vételt akadályozó faág, óriásplakát, épület, stb.)

 

2. A dekóder előlapján található készenléti állapot kijelző nem világít.

  • INTEK beltéri egység esetén a készüléken található előlapi bekapcsoló gombot nyomd meg. Amennyiben ezután sem kapcsolódott be, kérjük, folytasd a további pontokkal.
  • Kérjük, ellenőrizd, van-e feszültség a fali csatlakozóaljzatban.
  • Kérjük, ellenőrizd, a tápegység 230V-os kábelének mindkét végén lévő csatlakozódugójának a rögzítettségét (ADB tápegységen található zöld LED-nek világítania kell, miután a feszültség-átalakítót bedugtuk a fali csatlakozóaljzatba. INTEK tápegységen nincs ilyen visszajelzés.)
  • Kérjük, ellenőrizd, hogy a feszültség-átalakító kábele helyesen van-e csatlakoztatva a beltéri egységhez. Bontsd meg a kábel-összeköttetést, majd csatlakoztasd újra a kábelt, ez által biztosítva, hogy minden a helyére került.

 

3. A képernyőn INTEK beltéri egység esetén a „nincs hozzáférése”, ADB beltéri egység esetén „ezen a csatornán kép vagy hang nem elérhető” felirat látszik az előfizetett csatornákon.

  • Kérjük, kapcsolj az m2 csatornára, melynek a műsorát kódolatlanul sugározzuk. Amennyiben látod a műsort, a berendezések rendben üzemelnek, feltehetőleg jogosultsági probléma áll fenn (adminisztrációs hiba, számlatartozás, stb) melyet az ügyfélszolgálattal áll módodban tisztázni.
  • Amennyiben a fenti hiba az előfizetett csatornák közül időszakosan vagy tartósan csak néhányat érint, ebben az esetben a hibakeresést bízd szakemberünkre.

 

4. A távvezérlő nem működteti a dekódert.

  • Kérjük, bizonyosodj meg róla, hogy a távvezérlő a dekóder előlapja felé van irányítva.
  • Kérjük, bizonyosodj meg róla, hogy a dekóder működési üzemmódban van.
  • Előfordulhatott egy ideiglenes átviteli hiba, vagy pedig a dekóder elvesztette egyes szoftver beállításait. Javasoljuk, hogy kapcsold ki, majd néhány másodperc múlva kapcsold be újra.
  • Kérjük, ellenőrizd a távvezérlőben levő elemeket.
  • Kérjük, ellenőrizd, hogy a távvezérlő (vagy a helyiségben található egyéb távirányító) nyomógombjai nincsenek-e beragadva.

 

5. A tévéképernyőn látható képnek megváltozik a színe. Ez előfordulhat áramkimaradás esetén, vagy azután, hogy a dekódert lekapcsolták az áramforrásról.

  • A dekóder elvesztette egyes szoftver beállításait. Kérjük, kapcsold ki a dekódert, majd néhány másodperc múlva kapcsold be újra.
  • Kérjük, ellenőrizd, hogy a tévékészülékből, vagy a dekóderből nem mozdult-e ki részlegesen a SCART kábel csatlakozója.

 

6. A képernyőn látható kép több csatornán is időszakosan, vagy rendszeresen kockásodik.

  • A jel túl gyenge, vagy hibás, például a rossz időjárási viszonyok következtében.
  • A hibaelhárítást bízd szakemberünkre.

 

7. Nem látszik semmi a TV képernyőjén.

  • Kérjük, ellenőrizd, hogy a dekóder csatlakoztatva van-e a tápfeszültséghez, megfelelő csatornára van kapcsolva és össze van-e kötve a tévékészülékkel, valamint a tévékészüléken a megfelelő jelforrás van-e kiválasztva.
  • Ellenőrizd a HDMI, YPbPr vagy SCART kábelt.
  • Kapcsold le, majd csatlakoztasd újra a dekódert.
  • Változtasd meg a felbontást oly módon, hogy a távvezérlőn lenyomod a [DISP] billentyűt, vagy az előlapon aktiválod a [DISP] gombot. (Az ADB dekóderen a hagyományos tévékészülékek SCART kábellel vannak összekötve, itt az előlapi kijelzésen is ellenőrizhetően az Sd1, Sd2 vagy Sd3 állásban láthatunk képet. A többi állásban a HDMI csatlakozó üzemel.)
  • Kérjük, ellenőrizd, a tévékészüléked támogatja-e a másolásvédelmet (HDCP: nagy sávszélességű digitális tartalom védelme). Amennyiben nem, tájékoztató előugró ablak jelenik meg a képernyőn. Változtasd a csatlakozókábelt YPbPr vagy SCART kábelre.

 

8.A kép vagy „összenyomódva” jelenik meg (vízszintes vagy függőleges irányban), vagy pedig a képernyő tetején és alján le van vágva.

Az „Opciók” menüben, vagy a „TV beállítások” menüben a képernyő formátum nem a készüléknek megfelelően lett beállítva. Javasoljuk, hogy próbálj ki egy másik beállítást az (OPCIÓK) billentyű lenyomása, és a helyes formátum kiválasztása révén.

 

9. Nincs hang.

  • Kérjük, ellenőrizd, hogy aktív-e a Néma üzemmód. Ha igen, akkor a hangerő gombokkal növeld a hangerősséget.
  • Kérjük, ellenőrizd, elég nagy-e a hangerő a dekóderen, vagy a tévén. Nyomd le a hangerő gombokat a dekóder, vagy a tévékészülék távirányítóján. Ellenőrizd, hogy a dekóder megfelelően van-e csatlakoztatva a tévékészülékhez vagy a hangberendezéshez. Előfordulhat, hogy a dekóder egyes csatlakozásai kilazultak. Ha az S/PDIF kimenetét használod a házi-mozi rendszer csatlakoztatására, akkor ellenőrizd, megfelelő-e a csatlakozás, és a házi-mozi rendszeren elég nagy hangerő lett-e beállítva.
  • Előfordulhat, hogy véletlenül DVI üzemmódra váltottál, amely nem továbbítja a hangot. Külön csatlakozást kell használnod az audio kimenetekhez, vagy le kell nyomnod, és nyomva tartanod a [DISP] gombot, hogy visszatérjen HDMI üzemmódba.

 

10. Nincs hang a HiFi rendszereden.

  • Ellenőrizd, hogy a kábelek megfelelően kötik-e össze a HiFi rendszert a dekóder hátoldalán található jobb- és baloldali audio kimenetekkel.
  • Ha dekóderét a házi-mozi rendszerhez csatlakoztattad, akkor kérjük, bizonyosodj meg arról, aktiváltad-e az “5.1 Térhatású hang” opciót a Dolby Digital menüben, illetve olyan csatornára váltottál-e, ahol az 5.1 hang rendelkezésre áll.

Interaktív Sat TV

1. Nincs LED-kijelzés az elülső oldalon, nincs hálózati kapcsolat.

Ellenőrizd, hogy a kábeleket helyesen csatlakoztattad-e a készülékekhez!

 

2. Nincs kép a képernyőn.

Ellenőrizd a videó-kábel megfelelő csatlakoztatását vagy az elektromos kábel megfelelő csatlakoztatását, és a hátoldali főkapcsoló bekapcsolását. A képernyőn abban az esetben kell megjelennie tartalomnak, ha a vevőegység kijelzőjén vagy az adott csatorna sorszáma, vagy Videotéka tartalom vagy felvétel esetében a film lejátszási időpontja látható.
Amennyiben a digitális – HDMI – kimenetet használtál korábban, előfordulhat, hogy utoljára olyan beállítást használtál, amit az újonnan csatlakoztatott készüléked nem kezel. Ez esetben kérjük, hogy használd az analóg csatlakozót, majd a megjelenő menüben állíts be kisebb felbontást.

 

3. Nincs hang.

  • SCART csatlakozó esetén ellenőrizd a csatlakozást, HDMI (digitális) csatlakozó esetén ellenőrizd a hangkimenet beállítását a „Beállítások” menüpontban.
  • Növeld a hangerőt (a távirányítón és/vagy a TV készüléken)!

 

4. A távirányító nem működik.

  • Irányítsd a távirányítót a vevőegységre!
  • Cseréld ki az elemeket, vagy helyezd be őket megfelelően!

 

5. Extra és Videotéka menük almenüi nem elérhetőek

Ebben az esetben a vevőegység internet kapcsolata nem megfelelő. Ellenőrizd az internet összeköttetést a Beállítások/Rendszerinformációk menüpont segítségével, illetve figyelj arra, hogy a „LAN” LEDnek zölden kell világítania.

 

6. Ha bármilyen hibát tapasztalsz az interaktív funkciók használata közben:

  • Ellenőrizd, hogy a digitális elosztó és a vevőegység csatlakozása megfelelő-e,
  • kapcsold ki, majd be digitális elosztót, majd a vevőegységet! A ki- és bekapcsolás között várj 20 másodpercet!

 

7. A távirányító használata során nem reagál a vevőegység.

Amennyiben az „IR” LED nem reagál a távirányítóra, cseréld ki az elemet benne, ha reagál, de a vevőegység nem, indítsd újra a vevőegységet.

 

8. A teletextet nem lehet kikapcsolni.

Nyomd meg a kilépés gombot a távirányítón (felülről a 4. sorban a 2. gomb)!

 

9. A vevőegység bekapcsolása után Bejelentkező ablak jelenik meg a TV képernyőjén.

Ebben az esetben távirányítód segítségével írd be a Set-Top-Box ID helyre a Smart Card-on szereplő „Kártyaazonosítót” kötőjelek nélkül. Ez a kártyán szereplő számsor első 11 karaktere (a kötőjel előtti 11 karakter). A PIN kód mezőbe pedig a 1234 –et írd be, amennyiben még nem módosítottad.